Office Assistant

€ 575.00 incl.
€ 475.21 excl. BTW

Office Assistant

Ambieer je een toffe job in de administratie? Heb je voeling met talen en ben je sterk in organisatie? Check!

Als office assistant ben jij de administratieve duizendpoot die de administratie in een bedrijf of organisatie op volle kracht doet draaien. Je bent dikwijls het eerste aanspreekpunt en/of het gezicht van het bedrijf en mogelijk ook de rechterhand van de directeur. Je doet de (handels)correspondentie, houdt agenda's bij, maakt presentaties en kan zelfstandig je taken organiseren en verwerken.

€ 575.00 incl.
€ 475.21 excl. BTW

In detail

De opleiding Office assistant heeft als doel cursisten op te leiden zodat zij vertrouwd zijn met alle basisvaardigheden van administratief werk en in staat zijn deze in de praktijk toe te passen. Na dit basistraject kan je je desgewenst nog verder verdiepen in een gespecialiseerde uitstroomopleiding zoals Medical management assistent of Office manager (vanaf september 2024). 

Naast de verplicht toelatingsvoorwaarden verwachten we ook: 

  • een grondige kennis van de Nederlandse taal (niveau B1 van het Europees referentiekader);
  • een basiskennis Frans en Engels (niveau A1 van het Europees referentiekader);
  • een basiskennis en -vaardigheid ICT en dactylo. (als je dat niet hebt adviseren we je om eerst de opleiding Digital skills | SyntraPXL te volgen, waarna je recht hebt op een vrijstelling in de opleiding Office Assistant. 

Iedereen die zich wilt voorbereiden op een administratieve job als Office Assistant / Administratief bediende en voldoende voorkennis heeft (zie de toelatingsvoorwaarden). Je wilt doorgroeien of je carrière een nieuwe wending geven. Let op: als je geen computerervaring hebt kan je overwegen om eerst de opleiding Digital Skills te volgen van 1 jaar (124u). Op die manier heb je meer tijd om dat onder de knie te krijgen. Als je die opleiding met succes hebt afgerond, heb je recht op een vrijstelling voor de module Digital Skills (52u) in deze avondopleiding Office Assistant.

Diploma Hoger Secundair Onderwijs (HSO).  

Indien niet voldaan is aan de voorwaarde diploma HSO, kan je een gemotiveerde aanvraag indienen (motivatiebrief, eventueel gekoppeld aan intakegesprek), waaruit blijkt dat je het instapniveau reeds op een andere manier bereikt hebt.

Naast de verplicht toelatingsvoorwaarden verwachten we ook: 

  • een grondige kennis van de Nederlandse taal (niveau B1 van het Europees referentiekader);
  • een basiskennis Frans en Engels (niveau A1 van het Europees referentiekader) - je krijgt de gelegenheid om tijdens de infodagen een niveautest af te leggen via onze partner PCVO Moderne talen;
  • een basiskennis en -vaardigheid ICT en dactylo. (als je dat niet hebt, adviseren we je ten stelligste om in te schrijven voor de opleiding Digital skills | SyntraPXL)

 

Digital skills voor de Office Assistant -52u:

  • Word
  • Powerpoint
  • Excel
  • Outlook

Mondelinge en schriftelijke zakelijke communicatie - 32u:

  • Algemene communicatie
  • Klantgericht onthaal en telefoneren
  • Brieven schrijven
  • Verslagen maken
  • Klachtenbehandeling

Basis zakelijk Frans - 40u

Basis zakelijk Engels - 40u

Doelgericht, efficiënt en flexibel werken als Office Assistant - 28u: 

  • Focusmanagement- beheer van informatiestromen
  • Zelfmanagement en omgaan met veranderingen
  • Hybride werken-online samenwerken

Digitale trends en futureproof werken in de kantooromgeving - 20u: 

we bereiden je voor op de toekomst en leren je hoe je up-to-date kunt blijven

AI-tools voor de Office Assistant - 12u

 

Samenstelling prijs

Inschrijvingsprijs
€ 475.21 excl. BTW
€ 575.00 incl.
Totaalprijs inclusief kosten
€ 475.21 excl. BTW
€ 575.00 incl.
Andere kosten - optioneel
€ 115.00 incl.

Besparingen

Bespaar dankzij opleidingscheques elk jaar vanaf september tot 250 euro (*) bij SyntraPXL. Meer informatie over opleidingscheques.

Deze opleiding komt in aanmerking voor Vlaams opleidingsverlof. Meer info & voorwaarden.

Digitale opleidingscheques

Je kan opleidingscheques aanvragen voor deze opleiding. Hiervoor heb je volgende gegevens nodig. De aanvraag gebeurt via het WSE-loket

  • ODB-nummer: ODB-Z00616
  • Officiële opleidingsnaam : Office assistant ODB-Z00598
  • Opleidingsverstrekker: Agentschap Innoveren en Ondernemen

Kmo-portefeuille

Thema: Financiële geletterdheid - Boekhouding

De kmo-portefeuille is een subsidie van de Vlaamse Overheid waardoor je tot 30% van je inschrijvingsgeld kan recupereren. Lees hier hoe de KMO-portefeuille in zijn werk gaat.

  • MO* € 380.17
  • KO** € 332.65

Netto verschuldigd bedrag voor:

* middelgrote ondernemingen

** kleine ondernemingen

Heb je nog een vraag?

Nog iets niet duidelijk? Stel je vraag dan hieronder aan onze medewerkers en we helpen je graag verder.