Facility manager

€ 1055.00 incl.
€ 871.90 excl. BTW

Facility manager

Je hebt er waarschijnlijk nog nooit bij stilgestaan. In elk gebouw waar je komt, werkt … coördineert een facility manager achter de schermen alle diensten en middelen (faciliteiten). Van beveiliging tot de schoonmaakploeg: de facility manager zorgt er dagelijks voor dat alles op wieltjes verloopt. Ook voor het groter plaatje heeft de facility manager oog: waar kan kostenbesparend gewerkt worden, waar kan het efficiënter … Zie jij het zitten om als manager het huishouden van een bedrijf te coördineren? Lees dan snel verder en mis deze kans niet voor een b(l)oeiende carrière.

€ 1055.00 incl.
€ 871.90 excl. BTW

In detail

De facility manager van vandaag is niet langer enkel en alleen een uitvoeringsgerichte doener, maar ook meer en meer een strategische denker en planner die op directieniveau een belangrijke bijdrage levert aan complexe organisatievraagstukken. Kostenbesparend werken, een efficiëntere organisatie voorzien, inspelen op trends, ... Het is slechts een greep uit de dagelijkse taken van een facility manager. Na het afronden van deze opleiding profileer je je als expert en kan je organisatorische vraagstukken in een mum van tijd oplossen.

We benaderen facility management vanuit verschillende invalshoeken: zowel het vakgebied facility management als gebouw- en persoonsgebonden diensten. Als facility manager of facilitair manager regel je, simpel gezegd, het huishouden van je organisatie. Je zorgt dat elk personeelslid alle diensten en middelen (faciliteiten) tot zijn beschikking heeft om zijn werk goed te kunnen doen. Zo regel je perfecte catering, beveiliging en schoonmaak.

In deze opleiding zijn bedrijfsbezoek(en) inbegrepen en ga je af en toe op verplaatsing. Hou er rekening mee dat de lessen rond de gebouwissues plaatsvinden op de T2-campus in Genk. Het is een ALL-IN concept.  Je leert een facilitair plan maken van A tot Z.  De lessen zijn zeer praktijkgericht en je toetst elke theorie aan de realiteit.

Bedrijfsleiders en verantwoordelijken van openbare diensten zijn zich meer en meer bewust van het strategisch belang van facility management. Na personeel is het immers de 2de grootste kostenfactor in een onderneming. Facility management kent een snelle continue groei en evolutie.

  • Let op! Een aantal lessen vinden plaats op locatie in de T2-campus te Genk. Deze data worden aan het begin van het cursusjaar gecommuniceerd via het lessenrooster. Voor deze lessen en voor evaluatiemomenten moet je fysiek aanwezig zijn. 
  • De opleiding volgt het principe van BYOD (Bring Your Own Device). Je eigen laptop meebrengen is dus een must. Bij voorkeur een Windows PC met Office 365.
  • In onze opleidingen bieden we online cursusmateriaal aan. Dit is een bewuste ecologische keuze.
  • Je bent ofwel pas afgestudeerd ofwel een manager die zich wil specialiseren (vb. medewerkers van overheden, openbare & private sector, productie, vastgoed, bank- en verzekeringswezen, retail, automotive  zorg, bouw, ...) in de boeiende en diverse wereld van het facility management.


  • Minimum vooropleiding hoger secundair onderwijs               
    OF
  • Minimum 3 jaar aantoonbare ervaring in een logistieke functie.

Deze opleiding richt zich enerzijds tot pas afgestudeerden die hiermee extra troeven kunnen voorleggen en die willen werken in de wereld van het facility management en anderzijds naar huidige managers met een logistieke ervaring, die zich verder willen specialiseren in Facility management.

  • Facilitymanagement
    • Terminologie
    • Kerntaken
    • Verantwoordelijkheden
    • Schaalvoordelen (onder)zoeken bij de buren of concullega 's
  • Toegepast bedrijfsbeheer
    • Missie & strategie
    • Opstellen van doelstellingen
    • Aard en structuur van organisaties
    • Concrete gewenste aanpak
    • Meerjaren budgetteren & begroten
    • Investeringsmogelijkheden
    • Kostenbeheersing
  • Contractmanagement
    • Aankoop- of uitbestedingsbeslissing
    • Leverancierskeuze
  • Tools &Technieken
    • Algemene Technieken
    • Beveiliging
    • Energiebeheer
    • ICT-kabelbeheer
  • Parkmanagement
    • Missie
    • Onderhoud
    • Terminologie
    • Planning
    • Beheer & technische documentatie
    • Verzekeringen
  • Verhuismanagement
    • KSF
    • Checklijsten
    • Praktijkoefeningen
    • Ergonomie
    • Regelgeving
    • Risico's
  • Schoonmaakbeheer
  • Afvalbeheer (Vlarem-Vlarea-Vlarebo)
    • Beperken van afval
    • Sorteren
    • Afvoeren en verwerken
    • Aangiften

En veel meer ... kom naar deze interactieve opleiding waar je van je mede-cursisten kan leren en waar je aan het begin staat van een interessante nieuwe uitdaging.
De facility manager van vandaag is niet langer een uitvoeringsgerichte doener maar meer en meer een strategische denker en planner die op directieniveau een belangrijke bijdrage levert aan complexe organisatievraagstukken. Je benadert FM vanuit verschillende invalshoeken: het vakgebied facility management, gebouwgebonden diensten en persoonsgebonden diensten. Als facility manager of facilitair manager regel je, simpel gezegd, het huishouden van een bedrijf.

De opleiding Facility manager vindt plaats in een full-hybride leslokaal.

De hybride leslokalen zijn uitgerust met 4 grote TV-schermen, geluidstegels en meerdere slimme camera's. 

Binnen een hybride opleiding kan je de lessen zowel online als fysiek volgen. Deze mix biedt je enerzijds het comfort van kennisverwerving vanuit je zetel en anderzijds de dynamiek van leren op de campus. Daar stuwt de groep gepassioneerde medecursisten en het professionele docententeam je vooruit. Een aantal momenten (zoals bv. startles, examens, bedrijfsbezoeken, …) hebben standaard fysiek plaats op de campus (of extern). Deze momenten worden in je lessenrooster gemarkeerd als ‘campusleren’. Voor de andere lessen heb je de keuze om de les fysiek of online te volgen.

We werken hiervoor volgens dit afsprakenkader:

  • De startlessen en de examenlessen zijn steeds fysiek op de campus.
  • Thuis les volgen kan, door de camera op te zetten uit respect naar het docententeam en je medecursisten.
  • Indien er praktijklessen plaatsvinden, moet je deze wel op de campus volgen.
  • Voor de opleiding Facility manager is 90% van de lessen geschikt om te volgen vanop afstand.
  • Een aantal lessen vinden fysiek plaats op verplaatsing. Deze data worden aan het begin van het cursusjaar gecommuniceerd via het lessenrooster.
  • Zorg dat je een computer met geluid, webcam en internetverbinding ter beschikking hebt. Liefst een desktop of laptop.

Samenstelling prijs

Inschrijvingsprijs
€ 871.90 excl. BTW
€ 1055.00 incl.
Totaalprijs inclusief kosten
€ 871.90 excl. BTW
€ 1055.00 incl.
Andere kosten - optioneel
€ 32.00 incl.

Besparingen

Bespaar dankzij opleidingscheques elk jaar vanaf september tot 250 euro (*) bij SyntraPXL. Meer informatie over opleidingscheques.

Deze opleiding komt in aanmerking voor Vlaams opleidingsverlof. Meer info & voorwaarden.

Digitale opleidingscheques

Je kan opleidingscheques aanvragen voor deze opleiding. Hiervoor heb je volgende gegevens nodig. De aanvraag gebeurt via het WSE-loket

  • ODB-nummer: ODB-Z00259
  • Officiële opleidingsnaam : Facility manager ODB-Z00259
  • Opleidingsverstrekker: Agentschap Innoveren en Ondernemen

Alle meest gestelde vragen Contacteer onze klantendienst

Wat is het afsprakenkader voor hybride lessen?
We verwachten een actieve en respectvolle deelname. Log minstens vijf minuten voor aanvang van de les in om technische problemen op te lossen. Controleer op voorhand je internetverbinding en kies een rustige omgeving om afleiding te minimaliseren. Online lessen (beeld & geluid) kunnen worden opgenomen. Het volledige afsprakenkader kan je terugvinden in de cursistengids. Hou bij hybride lessen altijd rekening met externe regelgeving (kinderbijslag, VOV, VDAB, ...)

Heb je nog een vraag?

Nog iets niet duidelijk? Stel je vraag dan hieronder aan onze medewerkers en we helpen je graag verder.